Szoftver

Apex Legends: az év meglepetése?

Derült égből – gyakorlatilag mindenféle előzetes reklám nélkül – érkezett az APEX LEGENDS. A Titanfall széria készítői vagyis a Respawn programozói gondoltak egy merészet és nem a korábbi szériát folytatták, hanem új vizekre evezve meglovagolták a most népszerű free-2-play, vagy más néven Battle Royale hullámot.

Mi sem bizonyítja jobban azt, hogy helyesen döntöttek, mint hogy a megjelenés utáni első héten rögtön 25 millióan csatlakoztak a játékhoz. A legnagyobb E-Sport szervezetek is elkezdtek Apex csapatokat toborozni, szóval várhatóan ez az év battle royale tekintetében elsősorban róluk és a játékukról fog szólni.

A recept itt is ugyanaz mint a sikeres PUBG és Fortnite esetében. Adott egy terület (általában egy sziget), ahová ledobnak egy bizonyos számú játékost, akik saját magukat és felszerelésüket fejlesztve próbálnak minél tovább életben maradni.

A képlet itt annyiban más, hogy nem szólóban, hanem hármas csapatokban indulhatunk. Összesen 20 csapatot (azaz 60 embert) engednek össze és győzzön a jobbik.

Ez a hármas leosztás igazán vonzóvá teszi a játékot. Annyiból érdekesebb, mint a szóló öldöklés, hogy az egy csapatban szereplő három karakter mind-mind más tulajdonságokban jó és így a speciális képességeiket kihasználva tudják egymást és a csapatot erősíteni. Jól használva ezt a feature-t igazán rafkós dolgokat lehet véghez vinni. (pl. Hajam téptem, mikor a másik csapat egyik játékosa elhelyezett egy csomó bombát, majd hirtelen elteleportált onnan otthagyva engem a bombamező közepén.)

A Titanfall motorja kifejezetten jót tett a játéknak. A mozgás és a fizika az egyik legjobb a jelenlegi kínálatból. A profi mozgást a pályán elhelyezett drótkötelek és ballonok használata színesíti. A Fortnite-ban már láthattunk hasonlót, azonban ez érzetre mégis valahogy jobbnak tűnik. Nagyon raj, amikor a hegyoldalról a kötélen lecsúszva sorozod az ellenfelet, de a gyors mozgásod miatt szinte lehetetlenné teszed, hogy ő leszedjen téged.

A grafikai kivitelezés is igazán különleges. Nem realisztikus a látvány, de nem is rajfilm szerű, valahol a kettő között van félúton. Nem tudnám megfogalmazni milyen stílus, de mindenesetre tetszetős lett a végeredmény.

A szigetek kifejezetten profin , multis játékra vannak tervezve. Brutálisan jól eltalálták az arányokat. A búvóhelyek megvannak, ugyanakkor szinte lehetetlen olyan helyet találni, amit más oldalról ne lehetne megközelíteni, így biztosítják a folyamatos mozgást a játékosok részéről. Nincsenek olyan helyek, amik kihaltnak tűnnének. Mindenhol van valami tereptárgy vagy épület, így egy pillanatra sem érezzük magunkat unalomban. A domborzati viszonyok úgy lettek kialakítva, hogy a központi helyszíneket dombok és hegyek vegyék körül, aminek köszönhetően nagyon jól hasznosítható a csúszkálás

A fegyverek töltése és az inventory kezelés nagyon kézreálló. Minden cucc színkódolva van így már messziről látható, hogy pl. melyik töltény mihez való. Ha nálunk van a hozzá tartozó fegyver, akkor nem kell pepecselni a felvétellel sem, mert automatikusan a mienk lesz.

Az Apex Legendsnek minden esélye megvan arra, hogy az év egyik legnagyobb durranása legyen. A megjelenése óta a népszerűség csak nő, jelen pillanatban meg merem kockáztatni, hogy a Fortnite és a PUBG sem rendelkezik ekkora játékosbázissal.

Hogy ez így marad-e? Azt majd eldönti az idő, de mindenesetre jó úton haladnak a készítők.