Ismét a II. világháborúba kalauzol el minket az EA-Dice fejlesztő kóperáció játéka.

Nem sokkal azután, hogy a Beenox bejelentette a Call Of Duty – Black Ops 4-et, a nagy rivális az EA-Dice égisze alatt készülő Battefield széria is megmondta, mi az amivel 2018-ban játszhatunk tőlük.

A játék a Battlefield V címet kapta, amiben a V betű a római ötöst és egyben a „V” mint Victory szavakat jelöli. (Ez volt Winston Churchill jól ismert jelmondata azon a bizonyos legsötétebb napon.)

A játék a nagy sikerű multiplayer mellett hála istennek kampány módot is tartalmaz majd. Ezen nem a korábbi játékokból már ismert helyszíneken (Normandia, Berlin, stb.) kell majd helyt állnunk, hanem egészen új, a háborús filmekben kevésbé felkapott csataterekre kalauzol majd el.

Újdonságként megjelenik egy 4 személyes játékmód, a COMBINED ARMS, amiben egy négy fős elit csapat tagjaként ledobnak minket egy ejtőernyővel a háború közepébe és egymást segítve el kell jutnunk a frontvonal mögé. Még jó, hogy nem buszból. 🙂 Elsőre úgy tűnik, hogy itt az újabb PUBG/Fortnite klón, de a fejlesztők ezt kifejezetten cáfolják. Az eddigi infók szerint a Fortnite és a Destiny keresztezését kaphatjuk majd meg.

„Ez a legfejlettebb, legmélyebb és legizgalmasabb Battlefiled….”

….ezekkel a mondatokkal kezdte a sajtótájékoztatóját a készítő. A játék mérete és ambíciója hatalmas, így nem csoda, hogy az előzeteseket látva a legtöbb ember rögtön összehasonlítgatja a Fortnite, PUBG vagy Destiny hármassal.

Ez valójában megtiszteltetés, főleg ha még túl is tud nőni ezeken.

„Célunk, hogy ne csak egy újabb Battle-Royale-nak nevezzék, hanem hívják a Battle Royale tökéletesítésének.”

A Grand Opening nevű mód a Battlefield 1 operációs koncepciójának evolúciója. Itt hatalmas csatákban vehetsz részt négy játékidőben, a harc minden szakaszában történnek olyan dolgok, amelyek dinamikusan változtatják majd meg a következőt.

Bemutattak erre egy példát:

Az új Rotterdem térképen az első nap az ejtőernyősök számítottak támadónak. A repülőgép a térképet körbejárja és bármikor kiválaszthatja a célt – ebben az esetben az ellenséges hosszú távú tüzérséget szabotálja. Minél többet veszel ki, annál inkább minimálisra csökkenti a fő támadóerőre eső áldozatokat, amelyek a második napon kerülnek be a játékba. Mint védők, a veszteségek minimalizálására törekszünk, és a csapatok hordozó repülőgépeit AA fegyverekkel is kivesszük.

A második napon a fő erő érkezik, és kapsz erőforrásokat, attól függően hogy hány tüzérségi elhelyezést vettél ki – tehát több csapatot, több járművet és még több lőszert indít, ha sikeresebb vagy. Innentől kezdve befogja és rögzíti a zászlókat, mint a Conquest.

A harmadik nap egy teljesen új célt hoz, de megváltoztatja a térképet, ezért harcolsz Rotterdam romos változatában. És a művelet véget érhet a harmadik napon, ha megnyered a döntő győzelmet, de … ezt nem akarhatod, mert a 4. nap hihetetlenül hangzik.

A negyedik nap hirtelen halál; az utolsó emberig. A katonád kimerült, néhány lőszered maradt, de célod, hogys egyszerűen megszüntesd az ellenséget. Csak a győztes csapat maradt életben a végén.

Vannak nézői módok, felújíthatod a csapattársakat, intenzív lesz azt ígérik.

Osztagok

Most beszéljünk a csapatokról, mert a Battlefield 5 nagy dobása az osztagok, azaz a „Crew”.

Az ötlet itt az, hogy egy csapatot építesz és ragaszkodsz hozzá minden játékmódban.

Három fő mód van – Háborús történetek (egyjátékos), Kombinált egység (co-op) és Multiplayer. Az egyéni karaktered mindvégig veled marad, és csapatod egy egységként kezelheti a co-op és multiplayer játékokat. Értékes jutalmak vannak az együttmûködéshez, mint minden Battlefield játék esetében, de a hangsúly itt valójában a csapathoz ragaszkodás, az egység megtartása és maga a fejlődés.

A Medic osztály megváltozott, hogy ösztönözze a csapatok közötti egysenlőséget. Most bármely osztály (pl. Assault, Medic, Recon, Támogatás) újjászületik az több időt vesz igénybe, mire leereszkedik és nem fogja teljesen feltölteni sem az egészséget, de az Assault például életre kelthet a halál utáni korlátozott időtartamon belül. A Medic gyorsabban és 100% -ra feltöltődve ébred, a többiek nem. A gyógyításhoz nem elég ha közel vagyunk, fizikailag is érintkezni kell.

Ó, és jobb, ha a Medic-et kéznél tartd, mert az egészség nem fog 100%-ban regenerálódni – meg kell gyógyítanod magad a teljes feltöltéshez. A Medic számára még jobb hír az, hogy most már elhúzhatja ellenségeit a tűzvonalból, mielőtt újraélesztené őket, így nincs többé az, hogy gyógyítás közben a nyílt téren leszednek.

A támogatás is megváltozott. Építhetsz erődítményeket (viva Fortnite) és létrehozhatsz illetve elhelyezhetsz automata fegyvereket, amellett, hogy felruházolod a szövetségeseket és LMG-ket szállítasz.

Az erődítmények egészen változatosak lehetnek, az egyszerű homokzsák falaktól, a szögesdrótokon, a lyukakon keresztül egészen az elpusztult épületek megerősítéséig. Ez azt is jelenti, hogy ökológiai módon létrehozhatsz abszolút erődöt az építőanyagból, mozgathatod az álló fegyvereket és a járműveket. Alkothatsz!

A pusztítás következő lépcsője

Az új BF-ben a golyók nyomot hagynak a tárgyakon és a magasabb kaliberű lövedékek át is mennek a vékonyabb tárgyakon vagy barikádokon. Könnyedén átszúrhatsz egy házat egy LMG-vel. A megsemmisítés valóban reális és elképzelhetetlen. Házakat robbanthatsz darabokra előre nem beállított animációkkal és hab a tortán, hogy még az ellenséges csapatokat is elpusztíthatja a törmelék. Szóval tényleg szükséged lesz rá, hogy a medic közel legyen. 🙂

Túl szép, hogy igaz legyen, de reméljük ez ezúttal nem csak marketing duma.

Újabbak a fegyverek? Igen, átdolgozták őket. A visszahúzás fegyverenként következetes – ez azt jelenti, hogy ha az LMG folyamatosan felfelé húzódik, akkor mindent meg kell tenned, hogy pontosan célozz. Nem fog visszafordulni egyik oldalról a másikra sem. Nagyjából elmondható, hogy ahol a célkereszt van a golyó oda is megy – nincsenek mesterséges ferdítések a lövéseknél.

A fegyverek például 5-7 különböző részből állnak, amelyek cserélhetők és megváltoztathatók, és testreszabhatod a fegyvereid készségét, olyan dolgokat, mint a gyorsabb újratöltések, nagyobb távolság, pontosság – ilyenek. A járművek is alakíthatóak, módosíthatók és testreszabhatóak. Ha például több páncélt adunk egy tigris tank tartályhoz, nehezebb megölni, de lassítja. Ugyanazon a járművön vagy fegyveren több módosítási lehetőség is van. Tehát, ha kedvenc puskád van, akkor számos különböző módon testreszabhatod az adott pisztolyt, mentheted a beállításokat és válogathatsz közöttük, amikor újra felkerül.

Az ilyen hatalmas testreszabási lehetőség talán egyetlen más játékban sem volt eddig (testre szabhatsz bármit – beleértve a katonák arcát, ruhákat, frizurákat, nemét – igen, vannak női katonák – fegyvereket, jelvényeket, járműveket … stb).

Pontok

Pontgyűjtési lehetőség is lesz és ez többféle módon történhet. Ennek lényege, hogy van egy egyszerű pénznem a játékban. Pontot kapsz minden lényegesebb dologért bármit is csinálj a játékban – a War Stories-tól egészen a Grand Operations-ig. A pontok lehetővé teszik, hogy megszerezz bármit, amit szeretnél, amiket rangsorol is, így ha pl. a Recon keresi a kedvenc mesterlövész puskáját, akkor nem kell feloldani három másik, kisebb fegyvert mielőtt megszerzed a használati jogot. Csak gyűjtsd a pontokat, és kapod a fegyvereket.

Csapatszellem

Kétszeresen fontos, hogy a csapat tagjai összedolgozzanak, ha figyelembe vesszük a játék új szűkösségét, ami azt jelenti, hogy a játékosok csak korlátozott számú robbanóanyaggal és lőszercsomaggal indulnak. A jó Battlefield 5 játékosok talán 3-4 ellenfelet is megölnek, mielőtt kifogynak a lőszerből, ezért az elesett ellenségek fosztogatása és a muníció egymásnak felajánlása elengedhetetlen.

A DICE azt akarja, hogy a játék néha lebegjen és ne folyamatosan pörögjön, így nem állandó a tűzharc, néha vannak olyan időszakok, amikor el kell rejteni és vissza kell vonni az egészségügyi és lőszer tartalékokat. Ilyenkor egy kicsit fel is tud töltődni a játékos is a következő tűzharcra.

A végére jöjjön a minimum gépigény

OS: Windows 7, Windows 8.1, vagy Windows 10 64 bites verzió
CPU: AMD FX-6350 vagy Intel Core i5-6600K
RAM: 8 GB
videókártya: AMD Radeon HD 7850 2GB, vagy Nvidia GeForce GTX 660 2GB
HDD: 50 GB

Vállalható, ugye?

Elérhető lesz majd PC-re, XBOX-ra és PS4-re.

A Battlefiled V 2018 október 19.-én jelenik meg hivatalosan.

Aki rendelkezik EA Access-el, azok a megjelenés előtt 5 nappal már játszhatnak a játékkal, azaz mire megvásárolhatóvá válik, addigra már tele lesz a youtube a play videókkal, így nem egészen biztosan veszünk majd zsákbamacskát…..mert hogy meg kell venni az nem kérdés számunkra!

Itt az első hivatalos trailer, ami meglehetősen ütősre sikeredett:

De mi újság a riválisnál?

A Beenox által fejlesztett Call of Duty – Black Ops 4 is vár ránk idén.

A hivatalos megjelenés dátuma: 2018 október 12.

Itt egy rövid előzetes, hogy mit lép majd erre az örök rivális:

https://youtu.be/ooyjaVdt-jA